Image and video hosting by TinyPic 

We met too late….
Muzica lui era mereu prezenta in casa mea, inca dinainte ca eu sa ma nasc. Mama mereu s-a preocupat sa imi ofere o cultura cat mai diversificata si de aceea am trecut inca de la varste precoce prin muzica clasica, pop, rock,  si fara sa vreau, trupa Queen mi-a ramas intiparita in minte.
In 1991 cand Freddie a murit , tin minte ca am plans in hohote desi aveam numai 2 anisori. O explicatie prea buna nu as putea gasi….poate doar in mintea mea am crezut ca acum nu il voi mai putea auzi niciodata cantand , si intr-un fel asa a fost.

Timpul a trecut si pasiunea mea pentru trupa nu s-a stins nici macar o clipa. Mereu cand am ocazia , ii ascult si de multe ori imi este dor de serile cand stateam cu mama si ii ascultam pe semi-bezna.
Muzica lor creea inca de atunci multe sentimente si fiori, desi eram prea mica sa cunosc engleza, si nici mama nu o stia atat de bine incat sa imi traduca versurile lor. Insa ce auzeam era de ajuns pentru a ma captiva . Versurile nu ar fi putut sa schimbe ceva, poate decat in bine.

Mai tarziu , dupa ani de zile, versurile au capatat si ele un sens…. versuri pe care le-am gasit atat de profunde desi spuse atat de simplu, ascundeau in ele un buchet de sentimente pe care , alaturi de muzica de fundal si vocea , reuseau sa ti le transmita si tie, ca simplu ascultator.
Citind cartea lui Freddie…. o viata pe cat de linistita la inceputuri, pe cat de tumultoasa la sfarsit.
Nu am sa scriu aici despre excentricitatile sale; orice om are propriile idei fixe, chiar si neavand finantele lui Freddie, d-apoi un om cu bani.
Nu suntem aici sa criticam , ci sa deplangem disparitia prematura a unui Geniu al muzicii, desi nu suporta titulatura asta, considerandu-se un om obisnuit , si poate pentru cei care l-au cunoscut indeaproape, chiar asa era.

     He  wanted it all!
Spunea ” I want it all, and i want it now! ” -vreau totul, si il vreau acum!   Si putem spune ca a avut totul! Respect din partea celor ce l-au iubit, admiratie, fericire, faima , bani, si inca ar mai fi putut avea orice daca ar mai fi fost printre noi astazi.
De multe ori ma gandesc la asta, daca ar mai trait, oare cum ar fi aratat muzica din ziua de azi? Un raspuns care nu va veni niciodata…

In piesa ” We will rock you” – Te vom zgudui , ne „ameninta ” ca ne va zgudui si cu adevarat asa a fost. Cei care i-au ascultat macar o data, nu i-au si nu ii vor uita niciodata.

Un om plin de viata, de umor, declara nonsalant ca muzica ramane singura pe care o va lua vreodata 100% in serios. Obisnuia sa spuna ca viata este un joc in care vrei sa iti impui singur reguli dar mori dupa regulile facute de altcineva. Cata dreptate avea, in mod ironic….
Dumnezeu are acolo langa El unul din cei mai valorosi cantareti din lume, sper ca stie sa il pretuiasca cum se cuvine.
Regret numai ca generatiile uramtoare nu vor mai avea parte de cineva ca el, sa le deschida ochii asupra adevaratei valori in muzica.

Show must go on…..dar atunci cand pionul principal nu mai este, spectacolul are cele mai multe sanse de esec.

Image and video hosting by TinyPic