Image and video hosting by TinyPic

O rasă canină originară din Terra Nova (Canada), de unde şi numele.

Aspectul este impunător datorită masivităţii şi a părului lung, lucios, des şi negru. Înălţimea la grabăn este cuprinsă între 75 şi 68 cm.

Capul este masiv, urechile mici, triunghiulare, purtate în jos, stop foarte pronunţat, pus în evidenţă şi de părul bogat de pe cap, botul de lungime potrivită, puternic, cu buze bine închise. Ochii plasaţi-spre faţă, întotdeauna de culoare închisă, sunt rotunzi, bine închişi, cu o privire inteligentă şi binevoitoare.

Trunchiul este masiv, cu spatele lat, orizontal, pieptul bine dezvoltat, gât puternic dar scurt, coada foarte stufoasă, prinsă sus, lată şi puternică, este purtată totdeauna în jos.

Câinele are un caracter temperat, cu agresivitate redusă şi este un bun tovarăş de joacă şi apărător al copiilor. Bun înotător.

Culoarea este de regulă neagră antracit, dar se admit şi nuanţe maronii.

Articol preluat de pe wikipedia.

Iubesc rasa aceasta de caini, motiv pentru care am adaugat pe blog despre ea.
In continuare vor urma si alte rase de caini, pisici , sau alte animale care mie personal imi plac.
Mereu am admirat rasele mari de caini nu as putea spune exact de ce.
Am observat totusi ca acesti catei sunt destul de blanzi, m-am intalnit cu un nene in parc , fericit detinator al unui exemplar negru . In timp ce fetita barbatului se dadea pe leagan, catelul statea langa ea, si nu indraznea absolut nimeni sa se apropie. Totusi am primit permisiunea de a-l mangaia, si a stat foarte linistit.
Ii placea sa se lase mangaiat mai ales pe spate. Stapanul mi-a spus ca este o rasa lenesa in general, fiind activa numai la nevoie , sau in general cand ii se cere, cand iese afara.
Oricum ar fi , acest caine impresioneaza cu siguranta atat prin marimea sa, cat si prin aspect care la prima vedere pare de o duritate incontestabila .

Image and video hosting by TinyPic